Siis sitä että on ollut hyvä olla! Oikein runsailla huutomerkeillä varustettuna meinasin asian ilmaista, mutten uskalla. Kuitenkin jotain taas sattuu kun on onnellinen tai hyvä olla..

Niin meikkis on nyt työtön. Riemu ei hoito-alalla oo pitkä-ikäinen mut täytyy kyllä sanoa et huippu fiilis!  Olin lasten kanssa asuntovaunureissulla ja isäntäkin sieltä töissä päivät hyppäsi ja nautin. Mukana oli yksi lainalapsikin ja kaikilla oli ihanaa. Aurinkoa, saunaa, hyvää ruokaa ja lasten kanssa touhuilua., ilman aikatauluja tai reissun päättymisajankohtaa. Facebookissa monen monta tykkää painallusta :-) Yksi ystävä kysyi koska tullaan kotiin ja kerroin seuraavan merkinnän kalenterissa olevan 13.8 et siihen mennessä!

Mulla ei milloinkaan oo ollu moista tilannetta. Aina on kalenterissa buukattuna eri sortin menoja ja työjuttuja ollut lähes joka päivälle. Se on tainnut olla se yksi suuri syy miksi olen palanut tämän pikku neidin sairastelun ja enkelivauvan jälkeen näin loppuun. Ensimmäistä kertaa on ollut aika kuunnella sisintä ja yksinkertaisesti vaan olla. Tämä työttämyyspätkä tekee mulle hyvää sisäisestikin.

Tuossa mietin jos kävisin keikkaa heittämässä yhdenkin päivän, mutta työttömänä olleilta ystäviltä kuulin että se aiheuttaa melkoisen paperi ja ilmoitusrumban, ettei yhdestä päivästä oo mihinkään. Kaksikin päivää viikossa on kuulemma siinä ja siinä että kannattaisi. ON tämä melkoinen yhteiskunta, sanon minä!!! Työnteosta jotenkin rangaistaan jos joutuu helvetilliseen byrogratia rumbaan. Minä tyhmä työtön ajattelin että yritän edes saada jostain yhden päivän sijaisuuksia, mutta ehkä se ei sitten olekaan hyvä idea??? ei moinen ainakaan omaan aktiivisuuteen kannusta.. Paljon taas hallitukselle pohdittavaa, että pienikin työnteko olisi kannattavempaa kuin kotona makaaminen. Ja helvetti puhutaan työvoimapulasta mediassa.....