Olin jo edellisen lauantain jotenkin ahdistunut, nämä äitiyteen liittyvät pyhät saavat minut jotenkin raiteiltaan. Yön olin ensin töissä ja sitten sain nukkua rauhassa kun isäntä ja tytöt olivat mummolassa. Kauniin kukan sydän koristeella isäntä oli kukkakaupasta oikein hakenut, liikutuksen kyynelin sitä katselin. Ihan siksikin, et melkoinen työ sille oli ollut sen kukan hankkiminen, se kun ei yleensä lahjo eikä kukittele ketään.. Tuo jurmu.. Ajatus et se oli ajatellu tosissaan et kukka äireelle, oli se liikutuksen kyyneleet silmiin saanut juttu ja tietty tuo kukkakin. Kaikilta tytöiltä sain kortit ja keskimmäinen oli askarrellut vielä huovasta kukkasiakin.

Ihana päivä. Trampoliinilla olin pienimmän ja keskimmäisen kanssa. Naurua ja riemua pomppomisesta, keskimmäinen hauskuttaa pikku-akkaa.. Katselin noita kahta sydän pakahtuen. Kuinka paljon minulla  onkaan. Siihen vielä esikoinen, tuumaileva, fiksu murkku.. Ei kolmea ihanempaa lasta olisi voinut saada 

Haudalle haluaisin kaikki tytöt viedä yhtä aikaa. Kaikki haudalle kiven ympärille.. Siinä ne olisivat, minun kaikki lapseni.. lisin niin halunnut tuon pienen enkelipojan syliini. MIKSI SE OTETTIIN MINULTA??????

Uusi yrityskin on tunkenut ajatuksiini..Tahtoisin niin.. Ja toisaalta suunnaton ahdistus on alkanut kalvaa mieltäni kun olen lukenut samassa tilanteessa olevien tarinoita siitä, miksi heille on käynyt samoin.. Niin moni asia voi mennä pieleen, niin lukuisat syyt saattavat romuttaa unelman. Miten sitä uskaltaisi hankkiutua raskaaksi kun niin moni asia voisi mennä pieleen? 10 kuukautta saisi elää pelossa joka ainoa minuutti, joka ainoa hetki. Kestäisikö pääni sitä?

Toisaalta taas tiedän, että syli huutaa tyhjyyttään..Enkä koskaan tule pääsemään asian kanssa sinuiksi jollen edes kokeile vielä kerran vaikka tuloksena saattaakin olla vieläkin suurempi pettymys..

Noita palstoja lukiessa tulee niin monia kysymyksiä mieleen.. Minulla on joskus ollut kilpirauhases arvoissa jotain häikkää eikä niitä ole kukaan muistanut kontrolloida. NYt luin että vajaatoiminta saattaisi aiheuttaa keskenmenoja??? Kukaan ei puhunut mistään sellaisesta! Nyt on pakko soittaa neuvollaan tai työterveyteen ja saada nuo arvot kontrolloiduksi pikaisesti.. Olisiko siellä jotain syytä noille raskauksille jotka päättyivät enkeliin... Paljon mulla oli kyllä noista vajaatoiminnan oireistakin, et saattais osua kohdalleenki. Oon oikein saunassa ihmetelly viimeisen reilun vuoden ku ei hikoa ollenkaan, iho on ruti kuiva ja hauras, yöt hikoilee ja oon ku hidastetus filmis. Jos se olis psyykkistä niin ei noi hikoilu yms jutut olis vaikka olo muuten tutnuis "hitaalta" Oonhan siitä kirjoittanutkin kun tuntuu etten olisi niin kuin oma itseni.. Pirtsakasta toiminnan ihmisestä tälläiseksi vetämättömäksi. Ja jos se olisi masennusta, niin en kaipaisi vanhaa olotilaani niin takaisin vaan haluaisin olla möllöttää yksinäni rauhassa. Vai?

Rakastan mä teitäkin, mun enkelilapset!!!