Olen viime ajat nähnyt öisin ihan hirveitä painajaisia. Olen ollut huumeliigan takaa-ajettavana, on ammuttu, tapettu, räjäytelty ja tuikattu tuleen yhtä ja toista ja aina olen ollut siellä häviäjien puolella. Katselinpa painajaisia jo maailman lopustakin.. Aamulla muka heräsin laittamaan lapsia kouluun ja aurinko nousi ja laski samantien ja mittari painu -59 asteen pakkaselle hetkessä.. Siinä sitten pilkkopimeässä ja kylmenevässä maailmassa aloitettiin elämään maailman lopun fiiliksissä loppua odottaen.

Kelailin sitte ajatuksiani ja elämääni ja taisin keksiä syyn miksi painajaiset vaivaavat ja päätin kokeilla siihen yhtä juttua. Olen stressannut mielettömästi olemattomilla raskausoireilla ja pelännyt raskauden olevan kohdun ulkoinen tai tuulimunan ja tulevan hetkenä minä hyvänsä ulos. Yritin soittaa yksityiselle aikaa ultraan mutta olisi mennyt niin kauas, että kävelin äitipolille ja kerroin tuosta vihlonnasta toisella nivusella. Ja niin minulle tehtiin ultra. Raskaus oli oikeassa paikassa ja pienen pieni sydänkin nähtiin jo sykkimässä. Jokin mieletön henkinen stressi helpotti ja noiden uutisten jälkeen olen taas saanut nukuttua rauhassa.

Ihminen on ihmeellinen kone loppuen lopuksi. Stressatessa jotain saattaa unimaailmakin muuttua ihan normaalista poikkeavaksi. Minä joka ei normaalisti edes muista nähneensä mitään unta alkoi näkemään todentuntuisia kauhu-unia jotka olivat kuin kauheimmistakin väkivaltaelokuvista.. huh kun itseäkin välillä pelotti kun heräsi..

Aamulla on ensimmäinen neuvola, sinne siis ja matka lähtee virallisemmallakin tasolla käyntiin kun raskaus saadaan neuvolan tiedostoihin